Regulamin www.alibia.pl
Zamieszczony poniżej regulamin dotyczy platformy www.alibia.pl (zwanej dalej „Sklepem Internetowym”) i stanowi o warunkach korzystania z niej, a w tym o obowiązkach Klienta i Sprzedawcy, związanych z zawieraniem umów sprzedaży na odległość. Platforma jest dostępna wyłącznie dla osób pełnoletnich, które zapoznały się z regulaminem i zaakceptowały jego treść.
- Definicje
- Sprzedawca – Szymon Ławicki, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą A libia.pl Szymon Ławicki, ul. Kopanina 54, 60-105 Poznań, NIP: 7831806531, e-mail:biuro@alibia.pl. Sprzedawca towaru dokonujący sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w Regulaminie.
- Sklep Internetowy – sklep prowadzony przez Sprzedawcę na stronie www.alibia.pl, za pośrednictwem którego Klient może złożyć Zamówienie i dokonać zakupu wybranego towaru (zawrzeć umowę sprzedaży).
- Klient – pełnoletni Konsument, posiadający pełną zdolność do czynności prawnych albo przedsiębiorca będący osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca działalność gospodarczą. Przedsiębiorcami są także wspólnicy spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Konto Klienta – konto, które należy zarejestrować w Sklepie Internetowym, w celu złożenia Zamówienia;
- Towar – rzecz ruchoma, prezentowana w Sklepie Internetowym, której dotyczy Umowa Sprzedaży.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny zawarta pomiędzy Sprzedawca a Klientem, z wykorzystaniem Sklepu Internetowego. W przypadku konsumentów – umowa sprzedaży na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży na wskazane w nim Produkty, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Potwierdzenie zamówienia – wiadomość mailowa wysyłana przez Sprzedawcę w celu przyjęcia oferty, stanowiąca o zawarciu umowy sprzedaży.
- Anulowanie zamówienia – odstąpienie od umowy sprzedaży przez Sprzedawcę z przyczyn wskazanych w regulaminie.
- Dni robocze – dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Warunki ogólne
- Regulamin ma zastosowanie do umów sprzedaży zawieranych przez Sprzedawcę z Klientami. Regulamin określa zasady dokonywania zakupów (zawierania umów sprzedaży) w Sklepie Internetowym prowadzonym przez Sprzedawcę pod adresem www.alibia.pl.
- Regulamin określa:
- rodzaj i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną;
- zasady korzystania ze sklepu internetowego Sprzedającego;
- warunki i tryb zawierania umów Sprzedaży drogą elektroniczną pomiędzy Sprzedającym a Klientem;
- zasady dokonywania rejestracji i korzystania z Konta Klienta w ramach sklepu internetowego
- ceny i warunki płatności kupowanego Towaru;
- warunki oraz sposób i termin dostawy zakupionego Towaru;
- warunki i tryb rozwiązywania/odstępowania od Umowy Sprzedaży przez Klienta
- warunki i tryb rozwiązywania Umowy Sprzedaży przez Sprzedającego;
- tryb postępowania reklamacyjnego dotyczącego Towarów;
- tryb postępowania reklamacyjnego dotyczącego świadczenia usług drogą elektroniczną
- wymagania techniczne, pod stronie Klienta, niezbędne dla realizacji tych usług oraz zawiera
- Obsługa Sklepu Internetowego dostępna jest dla Klientów, wyłącznie w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 8:00 – 16:00 pod numerem telefonu: +48 880 434 041
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i akceptacja jego postanowień.
- Konto Klienta
- W celu utworzenia Konta Klienta, Klient obowiązany jest dokonać nieodpłatnej Rejestracji.
- Rejestracja Konta Klienta w Sklepie Internetowym jest obowiązkowa i konieczna do złożenia zamówienia w Sklepie Internetowym.
- W celu Rejestracji, Klient powinien wypełnić formularz rejestracyjny udostępniony przez Sprzedającego podając następujące dane:
- w przypadku Klientów prowadzących działalność gospodarczą: login, nazwę firmy, NIP, imię i nazwisko, dane adresowe, e-mail oraz numer telefonu,
- w przypadku osób fizycznych: login, imię i nazwisko, dane adresowe, e-mail oraz numer telefonu.
- Podczas Rejestracji Konta, Klient ustala indywidualny login i hasło.
- Warunkiem rejestracji jest zaakceptowanie przez Klienta postanowień Regulaminu oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe, tj. danych wymienionych w ust. 3 lit. a i b.
- Klient w celu założenia konta wyraża zgodę na przetwarzanie podanych przez siebie danych osobowych przez Sprzedającego w celu realizacji Zamówienia.
- W trakcie Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego. W takim przypadku Sprzedawca wyraźnie informuje o celu zbierania danych osobowych Klienta, a także o znanych Sprzedawcy lub przewidywanych odbiorcach tych danych.
- Wyrażenie przez Klienta zgody na przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych nie warunkuje możliwości zawarcia ze Sprzedającym Umowy o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta. Zgoda może być w każdej chwili cofnięta, poprzez złożenie Sprzedającemu stosownego oświadczenia Klienta. Oświadczenie może zostać przesłane na adres Sprzedającego za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Sprzedającego. Z tą chwilą zawarta zostaje Umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Prowadzenie Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych.
- Składanie zamówień – zawarcie umowy
- Wszystkie ceny podane w sklepie internetowym są cenami brutto (z podatkiem aktualnie obowiązującej stawki VAT) podanymi w złotych polskich. Podane ceny nie obejmują kosztów wysyłki.
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne ze złożeniem oferty zakupu określonych towarów. Umowa zawierana jest po Potwierdzeniu Zamówienia przez Sprzedawcę.
- Klient w procesie składania zamówienia zakupuje towar na fakturę VAT, która zostaje wysłana w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail.
- Umowa sprzedaży jest zawierana po złożeniu Zamówienia w Sklepie Internetowym, w momencie potwierdzenia jej przez Sprzedawcę, przy czym potwierdzenie następuje w formie przesłania wiadomości e-mail przez Sprzedawcę na adres e-mail wskazany przez Klienta w Koncie Klienta.
- Po złożeniu przez Klienta skutecznego zamówienia, otrzyma on automatyczną odpowiedź ze sklepu potwierdzającą skuteczne złożenie Zamówienia.
- Czas rozpoczęcia realizacji zamówienia pokrywa się z momentem wpływu wpłaty na rachunek bankowy podany w Potwierdzeniu zamówienia w przypadku płatności przelewem lub momentem dokonania zamówienia w przypadku płatności kartą lub wyborem opcji „za pobraniem”.
- Zamówienia można składać 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu oraz polityki prywatności.
- Naciśnięcie przycisku „Kup z obowiązkiem zapłaty” jest jednoznaczne ze złożeniem Zamówienia na wybrany Towar.
- Klient ma możliwość weryfikacji Produktu znajdującego się w Koszyku oraz dokonania zmian do czasu złożenia Zamówienia.
- Po kliknięciu przycisku „Zamawiam i płacę” (lub innego o równoznacznym brzmieniu) Klient będzie miał możliwość wyboru operatora płatności i zostanie w sposób automatyczny przekierowany do bramki płatności obsługiwanej przez wybranego operatora w przypadku wyboru płatności online. Informacje o dostępnych operatorach są na bieżąco podawane na stronie Sklepu. W przypadku Zamówienia składanego na adres e-mail, płatność należy uiścić na rachunek wskazany na fakturze.
- Koszty i termin wysyłki (dostawy)
- Maksymalny czas realizacji zamówienia to 72 godziny.
- Towar wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu zamówienia.
- Sprzedawca poinformuje Klienta niezwłocznie o nieprawidłowo złożonym lub wypełnionym formularzu zamówienia, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić
- Zamówienia realizowane są w dni robocze. Standardowy termin realizacji Zamówienia wynosi 72 godziny (trzy dni robocze). Realizacja konkretnego Zamówienia może się ulec wydłużeniu z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy. Termin wysyłki Towaru każdorazowo określa potwierdzenie Zamówienia.
- Sprzedawca umożliwia dostawę przesyłką kurierską za pośrednictwem DPD Polska. Warunki realizacji usługi kurierskiej są dostępne na stronie przewoźnika: https://www.dpd.com/pl/pl/moje-dpd/dokumenty-dpd-polska/. Istnieje możliwość indywidualnego uzgodnienia odrębnego sposobu wysyłki – po wcześniejszym kontakcie ze Sprzedawcą. Sprzedawca nie jest zobowiązany do wyrażania zgody na odbiór osobisty ani inny rodzaj wysyłki towaru.
- Koszty związane z dostarczeniem towaru pokrywa Klient.
- Ryzyko związane z uszkodzeniem lub utratą towaru związane z jego wysyłką jest różny dla Klientów będących konsumentami oraz Klientów będących przedsiębiorcami:
- w przypadku Konsumentów – ryzyko związane z uszkodzeniem lub utratą towaru ponosi Sprzedawca, jeżeli dostawa nastąpi w sposób proponowany przez Sprzedawcę, tj. za pośrednictwem firmy przewozowej DPD Polska. Jeżeli dostawa zostanie ustalona w inny, indywidualny sposób – odpowiedzialność Sprzedawcy ustaje w momencie przekazania towaru dostawcy.
- w przypadku Przedsiębiorców, którzy dokonują transakcji w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Sprzedawca zwolniony jest z odpowiedzialności związanej z uszkodzeniem lub utratą towaru związanych z dostawą.
- Przesyłka dostarczona jest zgodnie z terminem podanym w potwierdzeniu Zamówienia. na Przy wyborze danej opcji płatności, do terminu wysyłki podanego na stronach serwisu należy doliczyć czas zaksięgowania środków na rachunku bankowym sklepu (zwykle 1-2 dni robocze, a w przypadku dni ustawowo wolnych od pracy oraz sobót – następny dzień roboczy).
- W przypadku stwierdzenia naruszenia opakowania lub innych nieprawidłowości wskazujących na to, że towar może być uszkodzony, należy sporządzić protokół reklamacyjny w obecności kuriera.
- Płatności
- Klient za dokonane i opłacone zamówienie otrzymuje fakturę VAT.
- Płatność za zamówiony towar Klient może dokonać w następujący sposób:
- za pobraniem,
- za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych PayU,
- Oświadczenie o zobowiązaniu Sprzedawcy do dostarczenia towaru bez wad oraz zasady odpowiedzialności przedsiębiorców
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć towar bez wad oraz oświadcza, że każdy towar przed wysyłką sprawdzony jest pod kątem zgodności z umową.
- W przypadku umów zawieranych z Przedsiębiorcą w ramach prowadzonej przez niego działalności gospodarczej:
- odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady Produktów zostaje wyłączona na mocy art. 588 § 1 Kodeksu cywilnego.
- odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania (art. 471 KC. i n.) zostaje ograniczona do szkód, które Sprzedawca wyrządził umyślnie i w granicach rzeczywiście poniesionej szkody.
- W przypadku umów zawieranych z Konsumentami odpowiedzialność Sprzedawcy zastosowanie znajdują przepisy ustawy o prawach konsumenta w miejsce przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II Kodeksu cywilnego. W przypadku umów zawieranych z Konsumentami Sprzedawca odpowiada za zgodność towaru z umową zgodnie z ust. VIII niniejszego regulaminu.
- Sprzedawca nie udziela gwarancji na towar oraz nie świadczy usług posprzedażowych.
- Sprzedawca jest uprawniony do odstąpienia od umowy poprzez anulowanie zamówienia w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy w przypadku, gdy zamówienie nie zostanie opłacone przez Klienta.
- Sprzedawca poinformuje Klienta o anulowaniu Zamówienia poprzez wiadomość mailową wysyłaną na adres wskazany przez Klienta przy składaniu Zamówienia.
- Zgodność towaru z umową – wyłącznie w przypadku Konsumentów
- Postanowienia regulujące odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność z umową towaru dotyczą wyłącznie przypadków, gdy Klientem jest Konsument.
- Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność oraz przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował. Ponadto towar musi nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju.
- Towar powinien występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru i publiczne zapewnienia Sprzedawcy, jego poprzedników prawnych lub osób działających w jego imieniu, a w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że:
- Sprzedawca nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie nie mógł o nim wiedzieć,
- Przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane,
- Publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy.
Towar powinien być dostarczony z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać i być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarcie umowy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności towaru z umową w zakresie, o którym mowa w pkt 3 powyżej, jeżeli Konsument został wyraźnie poinformowany najpóźniej w chwili zawarcia umowy, że konkretna cecha towaru odbiega od umowy oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak tej cechy.
- Sprzedawca odpowiada za niewłaściwe zamontowanie towaru, jeżeli zostało przez niego przeprowadzone (lub na jego odpowiedzialność) oraz gdy niewłaściwe zamontowanie wynikało z błędów w instrukcji, którą dostarczył Konsumentowi.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności towaru do użycia, określony przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką towaru lub charakterem braku zgodności towaru z umową.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
- Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
- Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
- Konsument udostępnia przedsiębiorcy towar podlegający naprawie lub wymianie. Brak udostępnienia towaru uniemożliwia realizację uprawnień Konsumenta.
- Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z towaru, który następnie został wymieniony.
- Jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- Sprzedawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową,
- Sprzedawca nie doprowadził towaru do zgodności z umową,
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo próby doprowadzenia do zgodności z umową,
- brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania z pozostałych uprawnień,
- z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości towaru zgodnego z umową.
- Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.
- Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie umowy konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, a także w odniesieniu do innych towarów nabytych przez konsumenta wraz z towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie towary zgodne z umową.
- W razie odstąpienia od umowy konsument niezwłocznie zwraca towar przedsiębiorcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania. Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Uprawnienie Konsumentów do odstąpienia od Umowy.
- Postanowienia regulujące uprawnienie do odstąpienia od Umowy dotyczą wyłącznie przypadków, gdy Klientem jest Konsument. Klient będący przedsiębiorcą i zawierający umowę w związku z wykonywaną działalnością gospodarczą lub zawodową nie jest uprawniony do odstąpienia od umowy.
- Konsument uprawniony jest w terminie 14 dni do odstąpienia od Umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, za wyjątkiem dodatkowych kosztów wysyłki w przypadku wyboru innego sposobu dostawy niż najtańszy oferowany przez Sprzedawcę.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się w dniu objęcia towaru w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.
- Konsument może odstąpić od umowy składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na wzorze, który stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu drogą elektroniczną, na adres: info@alibia.pl bądź na adres siedziby Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczające jest nadanie oświadczenia przed jego upływem.
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu zanim Sprzedawca przyjął ofertę (potwierdził zamówienie) oferta przestaje wiązać.
- Sprzedawca zobowiązany jest niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, a w tym koszty dostarczenia towaru.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
- Bezpośrednie koszty zwrotu towaru ponosi Konsument, Sprzedawca nie jest zobowiązany do ich zwrotu.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
- Uprawnienie do odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w przypadku, gdy:
- towar został dostarczony w zapieczętowanym opakowaniu, które zostało otwarte, ze względu na ochronę zdrowia i higienę, na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 5 ustawy o prawach konsumenta,
- przedmiotem umowy jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia.
- Ochrona danych osobowych i polityka prywatności. Zasady zbierania danych osobowych od klientów
- Administratorem baz danych osobowych przekazywanych przez Klientów jest Sprzedawca.
- Dane osobowe wykorzystywane są w celu realizacji umów sprzedaży, w związku z tym mogą być przekazywane podmiotom odpowiedzialnym za realizację płatności w trybie „online”, za dostawę zakupionych towarów do klienta. Dane Kupujących będą przetwarzane przez administratorów zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. 2002 Nr 101, poz. 926 ze zm.).
- Dane są przekazywane dobrowolnie, jednak odmowa udostępnienia danych osobowych uniemożliwia złożenie Zamówienia i jego realizację.
- Klienci mają prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz możliwość ich poprawiania poprzez kontakt na adres e-mail: info@alibia.pl telefon na numer: +48 880 434 041 lub poprzez edycję w zakładce „Moje konto”. Klient może w dowolnym czasie skontaktować się z Administratorem w celu uzyskania informacji o tym, czy i w jaki sposób Administrator wykorzystuje lub zamierza wykorzystywać jego Dane Osobowe.
- Założenie Konta Klienta jak i wypełnienie i wysłanie formularza zamówienia oznacza przekazanie danych osobowych znajdujących się w formularzu do Sprzedawcy.
- Przekazanie danych w celu realizacji zamówienia jest dobrowolne i konieczne dla wykonania umowy i realizacji zamówienia lub rejestracji Konta w Sklepie.
- Jeżeli w formularzu zamówienia została wyrażona zgoda, dane osobowe Klienta mogą być wykorzystywane przez Sprzedawcę do celów marketingowych: do przesyłania, zamieszczania i otrzymywania informacji handlowych pochodzących od Sprzedawcy lub osób trzecich, (przetwarzających dane osobowe zgodnie z ustawą) drogą elektroniczną, w szczególności promocji towarów i usług Sprzedawcy oraz do przesyłania przez Sklep internetowy na wskazany przez Klienta adres poczty elektronicznej, newsletter lub innej informacji handlowej (gazetki, informacji o promocji, programach lojalnościowych Sprzedawcy lub partnerów handlowych sprzedawcy, opiniowania towarów i usług, polecania usług Sprzedawcy innym klientom).
- Wyrażenie zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych realizowanych drogą elektroniczną lub przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną nie jest warunkiem zawarcia Umowy.
- Usługodawca zapewnia Klientowi prawo wglądu do własnych danych, ich poprawienia i usunięcia za pośrednictwem strony Sklepu.
- Usługodawca oświadcza, że powierza przetwarzanie danych osobowych, na podstawie pisemnej umowy zawartej zgodnie z art. 31 Ustawy o ochronie danych osobowych, podmiotom świadczącym na rzecz Usługodawcy usługi hostingu, utrzymywania oraz zarządzania Sklepem Internetowym oraz innym podmiotom świadczącym na rzecz Usługodawcy lub bezpośrednio Klienta usługi w zakresie niezbędnym do realizacji Zamówienia. Dane osobowe Klientów mogą zostać powierzone w celu prawidłowego wykonania umowy przedsiębiorcom świadczącym usługi pocztowe lub kurierskie, usługi pakowania lub przechowywania, zakładom ubezpieczeń lub instytucjom finansowym finansujących zakup towaru przez Kupującego.
- Wymagania techniczne
- Korzystanie ze Serwisu, w tym zakup Produktów, możliwe jest pod warunkiem spełnienia po stronie Użytkownika minimalnych wymagań technicznych:
- posiadanie urządzenia umożliwiającego dostęp do sieci Internet, wyposażonego w sprawny system operacyjny, np. Mac OS, Windows;
- zainstalowanie na urządzeniu, o którym mowa powyżej, aktualnej wersji przeglądarki internetowej obsługującej HTML5 zapewniającej dostęp do zasobów sieci Internet, takich jak: Mozilla FireFox, Google Chrome lub innej przeglądarki internetowej obsługującej pliki cookie;
- posiadania aktywnego konta poczty elektronicznej.
- W celu zapewniania bezpieczeństwa w Serwisie, Właściciel Serwisu podejmuje środki techniczne, organizacyjne i prawne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa, w szczególności stosuje środki służące zapobieganiu, pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Internet. Właściciel Serwisu zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych przekazywanych w Serwisie poprzez stosowanie protokołu SSL.
- Zmiana Regulaminu
- Klienci posiadający konto w Sklepie internetowym zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu za pośrednictwem wiadomości e-mail.
- Jeżeli w czasie, jaki upłynął od ostatniego logowania nastąpiła zmiana Regulaminu Sklepu, Klient akceptuje lub nie jego postanowienia po zmianach. W przypadku brakuakceptacji warunków Regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu jego zmian, zakupy w Sklepie internetowym nie są możliwe.
- Klientowi, który nie akceptuje wprowadzonych w Regulaminie zmian przysługuje uprawnienie do usunięcia konta w każdym czasie. Uprawnienie może zostać zrealizowane poprzez funkcjonalności konta samodzielnie przez Klienta bądź poprzez skierowanie prośby za pośrednictwem wiadomości mailowej do Sprzedawcy.
- Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane według postanowień Regulaminu obowiązujących w czasie składania zamówienia.
- Postanowienia końcowe
- Prawa autorskie oraz korzystanie ze zdjęć i treści zamieszczonych bez zgody Sprzedającego jest zabronione oraz podlega odpowiedzialności prawnej.
- Sądem właściwym do rozpatrywania ewentualnych sporów wynikających z umowy sprzedaży w przypadku umów zawieranych z przedsiębiorcami jest Sąd właściwy wg. siedziby Sprzedawcy.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy powszechnie obowiązujące prawa polskiego.